28 lutego 2013

Placki z jabłkami

Te placki każdy zna. Zapominam o nich i lubię jak mniej więcej co pół roku przypominają mi się placki z jabłkami. Kojarzą się z domem, dzieciństwem, bezpieczeństwem, przyjemnością. Więc nie bez powodu odtworzyły się w mojej pamięci akurat teraz, kiedy znowu potrząsam swoim życiem kolejnymi zmianami. Poczucie rozbicia nieco blednie, gdy wgryzam się w czwarty placek.


Jest milion sposobów na placki, a za najlepszy uważam ten: "co się nawinie". 

Co dzisiaj wpadło do placków:
- 1 szklanka mąki orkiszowej razowej
- 1 jajko
- 250 ml jogurtu naturalnego bez cukru
- 1/3 szklanki wody
- 1 płaska łyżka brązowego cukru
- 1 łyżeczka cynamonu
- szczypta soli
- 2 jabłka
- 1 banan

Jabłka umyć, obrać i pokroić w cienkie plasterki. Banana rozgnieść widelcem. Do dużej miski wsypać mąkę, cukier, sól, cynamon. Dodać jajko i jogurt. Kuchenną rózgą lub mikserem wymieszać na gładką, niezbyt gęstą masę.

Dorzucić miazgę bananową i jabłka, wymieszać łyżką. Smażyć na złoto z obu stron. Zdejmować z patelni na papierowy ręcznik. Podawać posypane cukrem pudrem, z łyżką jogurtu. 

Najlepsza jest pierwsza tura. Zjadam gorące placki stojąc przy patelni i smażąc kolejne. 
Z powyższych składników wyszło mi dwadzieścia parę placków. Dokładnie nie mogę podać, bo nie wiem ile ich zjadłam zanim zaczęłam liczyć.

Lekko chrupiące jabłka w cynamonowo-bananowym cieście, pachnące i ciepłe = pycha! Zapisuję tutaj tę notkę, żeby nie zapomnieć ich znowu zrobić za jakiś czas. Zrób je i TY, jak najdzie Cię ochota na coś słodkiego :)























10 komentarzy:

  1. super pomysł! na pewno są smaczne i do tego zdrowe :) wszelkie placki bez mąki pszennej to moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wymieniam mąkę pszenną na orkisz gdzie się da (wszędzie się da )!

      Usuń
  2. placuszki z jabłuszkami - jedne z najpyszniejszych <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Delikatne, rumiane, słodkie. Jak można się nie skusić? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A wtajemniczeni wiedzą, że twardziele spożywają racuchy w stanie ciekłym :)

    Gr

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam :) z bananem jeszcze nie robiłam , spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. sie zapomnialam podpisac -Ania S

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...