11 lipca 2016

Młode ziemniaki z pietruszką i migdałowym pesto

Robiłam coś przy komputerze do późna w nocy. Wstałam rano nieco później niż powinnam, wzięłam prysznic i weszłam do kuchni. W ferworze nocnej pracy zapomniałam o przygotowaniu pudełka z jedzeniem do biura. Miałam ugotowane wcześniej młode ziemniaki i fasolę szparagową. Ale takie suche będę jadła? - pomyślałam. W radiu zakomunikowali zbliżającą się godzinę dziewiątą, będę spóźniona, ale przecież muszę zadbać o jedzenie! Posiekałam szybko sporą ilość natki pietruszki, w lodówce znalazłam pesto z migdałów - prezent od przyjaciół z wakacji na Sycylii. Wymieszałam nać z pesto, dodałam kilka kropli tabasco. Taką pastę dodałam do młodych ziemniaków. Cała akcja trwała 3 sekundy. Później, już w biurowej kuchni, proste danie okazało się strzałem w dziesiątkę. Orzechowy posmak, lekko szczypiące ostrością w język tabasco, moc witamin w pietruszce. Wszystko do siebie pasowało i żal mi było, że tak mało!

Młode ziemniaki z pietruszką i migdałowym pesto
- kilkanaście ugotowanych młodych ziemniaków
- pęczek natki pietruszki (powinno być jej naprawdę sporo)
- 2 łyżki pesto z migdałów
kilka kropli ostrego tabasco 

Pesto z migdałów (można przechowywać w lodówce do tygodnia)
- 1 szklanka lekko podprażonych migdałów (dobrej jakości) bez skórki
- 1/3 szklanki oleju słonecznikowego lub łagodnej oliwy z oliwek
- po szczypcie soli i pieprzu
Zmiksuj wszystkie składniki na gładką masę. 

Posiekaj pietruszkę, dość grubo, dodaj 2 łyżki pesto z migdałów i kilka kropli tabasco. Ziemniaki pokrojone w ćwiartki lub talarki wymieszaj z pietruszką*. Podawaj na ciepło lub na zimno.
Możesz wykorzystać nadwyżkę ziemniaków z poprzedniego dnia, lekko je podsmażyć - to mniej zdrowa opcja, ale jakże pyszna. 

*Nie jest to pesto pietruszkowe. W takim nać byłaby roztarta na miazgę (i pewnie zawierałoby czosnek), a tu chodzi o to, żeby spore kawałki zieleniny otulały kartofelki.

Jeśli lubisz ziemniaki, spróbuj także patatas bravas - tradycyjnego hiszpańskiego tapas (przepis tutaj).






To my! Młode kartofelki 2016

3 komentarze:

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...